25 Eylül 2010 Cumartesi

Ali Nazik Kebabı

Herkese Merhaba...
Bugün Ceren Usta mutfakta :) Sonunda yavaş yavaş yaptığım yemeklerle ilgili yazılarımı bloga eklemeye başladım.Umarım beğenirsiniz.Önceki akşam internette gezerken karşıma süper bir görüntü çıktı.Ne mi? Ali Nazik :) Nazik dokunuşlar ve ince ayrıntılarla hayat bulan bir lezzet gerçekten de Ali Nazik...
Arife tarif gerekmez derler,kafama göre ölçtüm biçtim yaptım.Ortaya da muhteşem bir lezzet çıktı.Nitekim test edilmiştir haberiniz ola... ;)
Şimdi burda kısaca nasıl yapıldığı hakkında bilgi verelim.Pek çok değişik sunumu vardır elbet ama ben bunu beğendim.Miktarı kendi yaptığım ölçülerde yazıyorum:
  1. 6 orta boy patlıcan
  2. 3 orta  boy sağan
  3. 350-400gr dana kuşbaşı
  4. 5-6 kaşık kese yoğurdu
  5. 2 kaşık salça(domates ya da karışık olabilir)
  6. tereyağı
  7. maydonoz
  8. sarımsak


  1. Patlıcanları ocakta ya da fırında közleyip soyalım.Kararmaması için üzerine limon suyu ekleyebilirsiniz.
  2. İnce halkalar halinde doğradığımız soğanları sıvıyağda soteleyelim.Yumuşadıklarında içine dolu dolu bir yemek kaşığı salça ekleyelim.Biraz da salçayla kavurup soğanları iyice öldürelim.İstediğimiz kadar tuz atalım.(Ben bir tutam da şeker attım ve karabiber ekledim.)
  3. Küçük doğranmış dana kuşbaşılarımızı önce biraz haşlayalım,suyunu çekince içine 3 yemek kaşığı tereyağı(ben köyden aldığım tuzlu tereyağını kullandım) ilave edip kavuralım.Tuz ekleyelim.
  4. Süslemek için maydonozları küçük küçük kıyalım.
  5. Patlıcanları küp küp doğrayarak(ben çatalla azıcık ezdim) 1 kaşık tereyağında kavuralım.
  6. Süzme yoğurda istediğimiz miktarda sarımsağı döverek karıştıralım.
     Geldik servis aşamasınaaa...
    • Patlıcanları servis tabağımızın tabanına yayalım.
    • Üzerine süzme yoğurdumuzu çok kalın bir tabaka olmayacak şekilde yayalım.
    • Tabağımızın ortasına kavrulmuş kuşbaşı etlerimizi,yanlarına da sotelediğimiz soğanları koyalım.
    • Üzerini kıyılmış maydonozlarla süsleyelim.
      Yemeğimiz hazıııır.Afiyet olsun herkese...

    2 yorum:

    1. enfesss gözükyo ceren gene döktürmüşsün (:

      YanıtlaSil
    2. Canım bir akşam bana gelirsin,sana da yapıcam söz ;)

      YanıtlaSil