27 Eylül 2010 Pazartesi

Evde Tam Buğday Ekmeği Yapımı

         Geçenlerde markette gezerken,çok bilindik bir un markası olan SÖKE'nin ekmek yapımı için Tam Buğday Unu karışımını gördüm.(değişik çeşitleri de mevcut)
Kim demiş ekmek yapma makinesi olmadan güzel çıtır ekmekler yapılmaz diye!Benim mini elektriki fırınım bile -maşallah- canavar gibi ekmek yapıyor. ;) Yapımı zaten kutunun arkasında yazıyor.Ama yine de bir özet geçelim.
         Kutuda iki paket un(500er gr) ve iki paket instant maya var.İstediğiniz miktar una mayayı ekliyor ve ılık su ile hamuru yoğuruyorsunuz.30 dk kadar üstünü örtüp dinlendirdikten sonra ekmeğinize şekil vererek yağlı kağıt serili tepsiye(ya da yağlanmış tepsiye) koyarak 30-50 derece sıcaklıkta 20-30 dk hacminin iki katına çıkmasını bekliyorsunuz.(Ben bu noktada fırını 120 derece civarında ısıtıp kapadım.Sonra ekmeği sıcak fırına koydum ve iki katına çıkmasını bekledim.Yaklaşık 25 dk.)
        Ekmeğinizin ya da ekmekçiklerinizin üzerine su veya süt sürüp fırına veriyorsunuz.İlk 10 dakika 230 derece,daha sonra da 210 dereceye düşürerek pişirmeye devam ediyorsunuz.Fırınınız turbo ise(fan kullanıyorsanız) bu sıcaklıklar önce 210 sonra 190 derece.Zira ekmeklerin yanmasını  ya da içinin hamur kalmasını istemezsiniz. :)
        Bu koşullarda bütün bir ekmek 45-50 dakikada,minik ekmekler ise 15-20 dakikada pişiyor.Bir kürdan yardımıyla pişip pişmediğini anlayabilirsiniz.Ekmekler fırından ilk çıktığında çok sert oluyorlar ancak daha sonra yumuşuyorlar.Zaten tam buğday ekmeği diğerlerine göre daha tok ve gerçekten çok lezzetli oluyor.
        Önermesi benden,denemesi sizden.Sağlıcakla kalın! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder