7 Ekim 2010 Perşembe

Yumurtalı Ispanak Kavurması

                 Selamlar...
         Okuldan arta kalan zamanlarda mutfakta harikalar yaratmaya devam. :) Ispanağı siz sever misiniz bilmem ama ben bayılırım,hele de yoğurtla çok iyi gider.Bu arada ıspanak ve yoğurtla ilgili pek çok efsane ortaya çıkınca ufak çapta bir araştırma yapayım dedim sevgili okurlar.Sırf sizin için,kendim için bir şey istemiyorum yani. ;P

          Yarım kg çiğ ıspanakta 13,5 mg demir varmış.6 aylık bir bebeğin günde 10 mg demir alması gerekiyormuş.Yani oturtup yedireceksiniz 1 kilo ıspanak işi çözeceksiniz :D
     Şaka bir yana bunun haricinde ıspanağın içinde bulunan "oksalat" adlı bir bileşen,ıspanaktan demir emilimini zaten engelliyormuş.Yani ıspanak bilinenin aksine demir açısından çok zengin bir gıda değil.
     Ancak kalsiyum bakımından zengin olduğu için,yoğurtla yediğinizde kalsiyum emilimini arttırmış oluyorsunuz.Az bir miktar da olsa demir alıyorsunuz yine.Üzülmeyin :)


  • 1 kg ıspanak
  • 2 orta boy soğan
  • Sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı salça(isteğe bağlı)
  • Kişi sayısına göre yumurta
  • tuz,şeker,kırmızı pul biber
    


     Öncelikle köklerini kestiğimiz ıspanaklarımızı bol suda iyice yıkayıp kurulayalım.(Ben kumu gittikten sonra yarım saat sirkeli suda bekletip santrifüjle kurutuyorum.)
    Küçük küçük doğradığımız soğanları 3-4 yemek kaşığı zeytin yağında kavuralım.Soğanlar yumuşayınca içine 1 tatlı kaşığı biber ya da karışık salçamızı ilave edelim.(Aroma veriyor)
  
    Ispanaklarımızı hiç su ilavesi olmadan tencereye alıp 1 tatlı kaşığı(silme) şeker,arzu edildiği kadar tuz ve kırmızı pul biber ilave edelim.Soğanlarla beraber birkaç kez çevirdikten sonra,kısık ateşte kapağı kapalı 15-20dk pişirelim.(Ara ara karıştırabilirsiniz.)Ispanaklar suyunu çekip kavrulmaya başlayacaktır.(Bu esnada ben 1 yemek kaşığı tereyağı ilave ettim ve biraz daha kavurdum.)
  
 Sonra kişi sayısı kadar çukur açarak içlerine yumurtalarımızı kırıyoruz ve kapağı kapalı kısık ateşte beyazlar pişene kadar pişiriyoruz.Ispanağımız servise hazıııır! :) Arzuya göre üzerine karabiber serperek ve yanında yoğurtla servis edebilirsiniz.
Not:Yumurta sarılarım az pişsin diyorsanız önce beyazları pişirip,ayırdığınız sarıları sonradan üstüne koyun ve 2dk kadar bekleyin.3-4dk kadar kapağı açmayın.Kapak kapalı olduğundan tencerenin içindeki sıcak buharla sarılar zaten pişip katılaşacaktır.

Sevgiyle kalın...



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder